Співбесіди в IT-компаніях

Методи відбору та патерни поведінки інтерв'юерів.

Наші попередні статті за підсумками Candidate Experience Research продемонстрували: процес найму в Україні місцями є ірраціональним і не завжди враховує інтереси кандидатів.

У цій статті ми поговоримо про завершальний етап підбору – співбесіду.

Ми розпитали IT-фахівців, як часто на інтерв’ю в IT-компаніях вони стикаються з:

  • співбесідою «в режимі допиту»;
  • психологічними методиками відбору;
  • стандартними питаннями;
  • «кодінгом на листочку»;
  • слабким технічним рівнем інтерв’юера;
  • поганою підготовленістю інтерв’юера;
  • спробами принизити свій професійний рівень.

Подивимося, чого варто очікувати кандидатам в кульмінаційній точці найму – на етапі співбесіди, знайомства з компанією і взаємної оцінки.

Не-технічна співбесіда

У статті ТОП-5 проблем українського IT-рекрутингу ми вже відмічали ключову проблему не-технічних співбесід – нездатність інтерв’юерів:

  • розповісти про потенційні завдання і технічні аспекти вакансії;
  • повно донести інформацію про проект та компанію;
  • показати переваги та цінність вакансії.

З високою частотою з цими проблемами стикаються 73%, 52% і 65% кандидатів відповідно.

Також ми запитали у IT-фахівців, як часто вони чують шаблонні питання від не-технічних інтерв’юерів:

Співбесіди в IT-компаніях

Ці цифри не дають об’єктивної оцінки шаблонності / НЕ-шаблонності HR-питань. Але вони безперечно ілюструють суб’єктивне сприйняття кандидатів: 64% з високою частотою чують на не-технічних співбесідах питання, що оцінюють як шаблонні.

Незважаючи на те, що психологічне тестування – холіварна тема в IT-індустрії, подібні методики поширені і тут:

Співбесіди в IT-компаніях

Що стосується ставлення до психологічних методів відбору фахівців – тільки 4% кандидатів вважають їх ознакою професіоналізму компанії. Ще 35% – ставляться до них нейтрально і 61% сприймають їх негативно.

Співбесіди в IT-компаніях

Технічна співбесіда

Не секрет, що атмосфера на співбесіді повинна бути максимально доброзичливою – і з точки зору людської етики, і для того, щоб розслабити кандидата, який стресує.

В реальності з кандидатами частіше трапляються співбесіди в режимі допиту, причому на технічних інтерв’ю ця практика є більш поширеною:

Співбесіди в IT-компаніях

Також кандидати говорять, що саме на технічних співбесідах частіше стикаються зі спробами принизити їх професійний рівень:

Співбесіди в IT-компаніях

І пальмова гілка непідготовленості до співбесіди також йде технарям-інтерв’юерам:

Співбесіди в IT-компаніях

На завершення, ще 2 факти про технічні інтерв’ю.

Чверть кандидатів відзначили, що частіше потрапляють до інтерв’юерів зі слабким технічним рівнем.

Співбесіди в IT-компаніях

Нарешті, «кодинг на листочку» – досі поширена практика на технічних співбесідах (нехай і не всім це до душі):

Співбесіди в IT-компаніях

Коментарі IT-фахівців з приводу співбесід ми розмістили здесь.

Бажаємо всім колегам ставити високу професійну планку, а також завжди думати про комфорт кандидатів та якість рекрутинг-процесів.
Keep Calm, Speak Developish and Own the Process of Recruiting 🙂

Юлія Венгер
Founder і Managing Partner в GUID